środa, 9 stycznia 2013

Sernik cytrynowy z lemon curd.

Sernik łączy w sobie lekką kwasowość cytryny z jedwabistym smakiem twarożku domowej roboty. Zrobiłem już wiele serników wykorzystując różne kupne twarogi, ale zawsze poznam smak tego domowego i polecam wykonać taki samemu. Twarożek namiętnie robi moja mama z mleka prosto od krowy i oczywiście nas w niego zaopatruje. Cytryny prosto z Sycylii odpoczywały w lodówce obok lemon curd, a w książce Michela Rouxa "Ciasta" znalazłem przepis na sernik pomarańczowy. Zamieniłem pomarańcze na cytryny i przystąpiłem do dzieła.
Składniki:
  • 750 g domowego twarożku trzy razy mielonego
  • 150 g kwaśnej śmietany
  • 175 g drobnego cukru
  • 4 jajka
  • 3 cytryny (w oryginale 4 pomarańcze)
  • lemon curd do posmarowania
  • kandyzowane skórki pomarańczy do ozdoby
Potrzebne nam będzie kruche ciasto z przepisu na sernik z ricotty tylko bez kakao, tam też opisałem jak je wykonać.
W czasie jak pieczemy kruche ciasto przygotowujemy masę serową:
  1. zetrzeć skórkę z cytryn i wycisnąć sok
  2. wymieszać zmielony twaróg ze śmietanką i cukrem
  3. ubić jajka na pianę
  4. delikatnie połączyć jajka z masą serową
  5. dodać startą skórkę cytrynową i sok, wymieszać delikatnie łopatką
Wylać masę na upieczone kruche ciasto i piec w temperaturze 130°C około półtorej godziny do "suchego patyczka". Studzić w uchylonym piekarniku i schłodzić w lodówce. Przed samym podaniem posmarować lemon curdem i ozdobić kandyzowaną skórką pomarańczy.


2 komentarze:

  1. Robiłam sernik z lemon curd - boski był. Twój wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję i potwierdzam jest boski. :)

    OdpowiedzUsuń